ascharter ascharter .

ascharter

معرفی کلیساهای ارمنستان

معرفی کلیساهای ارمنستان
کلیساهای قدیمی و باستانی کشور ارمنستان نشان از فرهنگ و تاریخچه غنی این کشور می باشد، کلیساهای این سرزمین باستانی با سبک و معماری خاص، شکل ساخت، ابعاد و اندازه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند و در دنیا معروف هستند، کلیساهای ارمنستان عبارتند از کلیساها هاغارتسین، کلیسای گشاوانک، کلیسای سواناوانک، کلیسای هقپات، کلیسای سناحین، کلیسای ادزون و کلیسای آخلاتا استو، کلیسای جامع سنت گریگور، کلیسای زورآوور آستواتساتسین مقدس، کلیسای کاتولیک، کلیسای نوراوانک، کلیسای تاتو، کلیسای خور ویراپ، صومعه گغارد، کلیسای جامع اچمیادزین، کلیسای جامع زوارتنوتس، درادامه با این کلیساها بیشتر آشنا خواهید.

کلیسای حواری ارمنی اچمیادزین
در ابتدا به معرفی کلیسای حواری ارمنی اچمیادزین می پردازیم،این کلیسا از مهم ترین کلیساهای مردم ارامنه می باشد، کلیسای حواری ارمنی بعنوان اولین کلیسای جامع کشور ارمنستان و جهان که متعلق به ارمنی ها بوده است، این کلیسا همچنین مقر اصلی تمام کلیساهای ارمنستان و جایگاهی برای مسائل دینی مردم در تصمیم گیری‌های امور کلیسا بوده است. این کلیسا دارای معماری بی نظیر و زیبایی می باشد. از دیگر نام های این کلیسا گریگوری است زیرا شخصیت روشن گر گریگور در به رسمیت شناخته شدن این کلیسا نقش بسیار مهمی داشته است.

در چند سال اخیر کلیسایی برای یادبود و ادای حترام به جایگاه گریگور روشنگر و همچنین به مناسبت سالگرد به رسمیت شناختن دین مسیحیت بعد از 1700 سال در ارمنستان ساخته شد که ساخت آن حدود 4 سال از سال 1997 تا 2001 میلادی به طول انجامید، کلیسای سنت گریگور لوساوریچ از بزرگترین کلیساهای جامع ارمنی در جهان بشمار می رود. معماری این کلیسا به سبک هنر غنی و تاریخی  ارمنی طراحی شده است، این کلیسا در مرکز شهر ایروان در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار دارد که می توانید در هنگام بازدید از آن از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا نیز دیدن نمایید. این کلیسا در نزدیکی ایستگاه متروی ژنرال آندرانیک قرار دارد و دارای  پارکینگ نیز می باشد.بلیط هواپیما شیراز کرمان را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۵۹:۱۳ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)