ascharter ascharter .

ascharter

آرامگاه ابوعلی سینا همدان

آرامگاه ابوعلی سینا همدان
آرامگاه ابوعلی سینا از معروف ترین جاهای دیدنی همدان است. تا جایی که عکس مقبره ابوعلی سینا به نماد شهرهمدان تبدیل شده است. دراین مقاله از آس چارتر سعی داریم به معرفی کامل این فیلسوف بزرگ ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا بپردازیم با ما همراه باشید. برای بازدید ازآرامگاه بوعلی سینا و سفر به شهر زیبای همدان می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما خود را تهیه نمایید.

زندگینامه ابوعلی سینا
ابوعلی سینا پزشک، فیلسوف، دانشمند و شاعربزرگ ایرانی یکی از مشاهیر بزرگ ایران است. اودر سال 359 شمسی در بخارا به دنیا آمد و درسال 416 در همدان درگذشت. اغلب ما ابن سینا را به عنوان نویسنده دو کتاب قانون و شفا می ‌شناسیم. درحالی که مکتوبات به جا مانده از ابن سینا با احتساب نامه‌ها و رساله‌ها بیش از 250 عدد است. گفته می ‌شود او از کودکی استعداد فراوانی داشت و در محضر پدر خود بسیاری از علوم را فرا گرفت. تا جایی که در 10 سالگی تمام صرف و نحو قرآن را آموخته بود. سپس اومنطق و ریاضیات را نزد ابوعبدالله ناتلی و طبیعیات، علم طب و ماوراء الطبیعه را نزد ابوسهیل مسیحی آموخت. در 18 سالگی ابن سینا چنان در تمام علوم به مقام استادی رسیده بود که از او با القابی چون شیخ الرئیس، شرف الملک و حجه الحق یاد می ‌کردند.

 

معماری بنای آرامگاه ابوعلی سینا
کارطراحی و معماری زیبای این بنا به عهده‌ی هوشنگ سیحون بوده است که در سال 1330 برای ساخت مقبره شیخ الرییس ابوعلی سینا تلاش فراوان به عمل آورده است و سعی شده که از افکار و اندیشه‌های ایشان در ساخت این بنا الهام گرفته شود. به طور مثال خود بنا از مجموعه اشکال هندسی متفاوتی تشکیل شده است و همین طور می‌ توان به ده ستونی که در طبقه پایین آرامگاه بنا شده اشاره کرد که نماد 10 قرنی است که از دوران ایشان می ‌گذرد و همین طور12 ستون زیر گنبد مقبره نشانه ‌ی 12 علمی است که ابوعلی سینا به آن اشراف داشته است و اما مهم ‌تر ازهمه پلان آرامگاه ایشان است که به شکل مربع طراحی شده است که از نظرعرفانی و دیدگاه خود ایشان، شکل مربع نماد انسان کامل است‌.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۴۰:۴۱ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

رستوران های قطر

رستوران های قطر
یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن در حوزه ی خلیج فارس کشور زیبای قطر می باشد، کشوری با مدرن ترین امکانات که یکی از توریستی ترین جاذبه های گردشگری در دنیا شناخته شده است، این کشور کوچک حدود 11437 کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از ثروتمندترین کشورها در خاورمیانه محسوب می شود. دوحه پایتخت این کشور است، این کشور در شرق عربستان قرار دارد و با کشورهای بحرین، امارات و ایران نیز مرز آبی دارد. قطر کشوری توریستی که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد، در کنار امکانات فوق العاده لاکچری که می توانید در سفر به این کشور براحتی به تفریح و گردش بپردازید. در این مقاله آس چارتر به معرفی رستوران های قطر می پردازد تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر مشهد دوحه را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

معرفی رستوران های قطر
یکی از تفریحات گردشگری در کشورهای دیگر رستوران گردی می باشد، که امروزه به یک صنعت نیز تبدیل شده است، کشور قطر نیز از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته ای است که بخاطر وجود گردشگران و توریست های بسیار زیاد دارای رستوران های شیک و لاکچری بسیار زیادی می باشد، انواع رستوران های عربی، ایرانی، آمریکایی، چینی، ایتالیایی، هندی، یونانی و ... در این کشور وجود دارد که توریست ها و گردشگران می توانند غذاهای متنوع و خوشمزه و غذاهای محلی و منطقه ای و متناسب با ذائقه خود را در این کشور به راحتی تهیه و نوش جان کنند در ادامه به معرفی این رستوران ها می پردازیم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۶:۴۳ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

بهترین شیرینی فروشی های تهران

بهترین شیرینی فروشی های تهران
تهران شهری با جاذبه های گردشگری و توریستی که روزانه مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد، تهران دارای موزه ها، پارک ها، رستوران های متعدد و از نظر مکان های تفریحی و گردشگری هم بی نظیر است. یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در بین خانواده ها شیرینی است که هر شهر در ایران دارای شیرینی مخصوص خود می باشد واز اینخوراکی خوشمزه در جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و مجالس زیاد استفاده می شود. در این مقاله  از آس چارتر می خواهیم بهترین شیرینی فروشی های معروف تهران را به شما معرفی کنیم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری بندرعباس تهران را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

قنادی شهرزاد
یکی از شیرینی فروشی های قدیمی و با سابقه تهران قنادی شهرزاد می باشد، این قنادی از سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال های اخیر توانست در بین مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار شود، قنادی شهرزاد با روش ها و بهره گیری از متفاوت ترین متد کیک و شیرینی پزی توانست به موفقیت چشم گیری در ایران دست یابد که در نوع خود بی نظیر است، شیرینی های معروف این قنادی شیرینی لطیفه، گاتا، تارت تمشک، تارت شکلات، نان خامه ای، چیزکیک‌های مثلتی و شیرینی کشمشی های معروف و کیک های شکلاتی‌ خوش طعمش که بسیار محبوب است، این شیرینی فروشی در روزهای تعطیل و ایام نوروز و اعیاد بسیار شلوغ است، این شیرینی پزی حتی سفارش برای میهمانی ها و مجالس را نیز قبول می کند و کلی سفارش دارد. قنادی شهرزاد از بهترین و با کیفیت ترین مواد برای تهیه شیرینی های خود استفاده می کند، این شیرینی پزی شعبه اصلی آن در یوسف آباد است و شعبه دیگر آن میدان آرژانتین قرار دارد.

آدرس قنادی شهرزاد

شعبه 1: خیابان یوسف آباد ، خیابان فتحی شقاقی ، میدان سلماس ، خیابان شهریار ، نبش خیابان ۱۰/۱

شعبه 2 : میدان آرژانتین، جنب فروشگاه شهروند، طبقه زیرین بانک سامان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۱۶:۰۴ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

ارزان ترین کشورها برای سفر کدام کشورها است ؟

ارزان ترین کشورها برای سفر کدام کشورها است ؟
سفرکردن همیشه از دغدغه های اصلی هر فردی است، هنگامی که می خواهیم سفر کنیم ابتدا به دنبال شهر یا کشور مورد نظرمان هستیم و بعد از ان به دنبال جایی که ارزان باشد، وقتی اسم سفر کردن به خارج در فکرمان می افتد حس می کنیم نمی توانیم سفر کنیم زیرا هزینه ان بالا است اما نگران نباشید ما در این مطلب از اس چارتر سامانه خرید بلیط هواپیما خارجی می خواهیم به شما ارزان ترین کشورها برای سفر را معرفی کنیم پس در ادامه این مطلب همراه باشید تا با این کشورها اشنا بشوید.

ترکیه

ترکیه از کشورهایی است که علاوه بر محبوب بودنش بین ایرانیان فوق العاده زیبا می باشد به طوری که اگر یک بار وارد این کشور بشوید باز هم دوست دارید به انجا بروید،این کشور در شمال غربی ایران قرار گرفته است و به دلیل نزدیک بودنش به ایران جزو مقاصد اصلی ایرانیان برای سفر می باشد،

 ترکیه مکان های تاریخی و دیدنی زیادی دارد همچنین دارای مکان های تفریحی عالی است برای امتحان کردن تمامی این تفریحات باید چند روز و یا شاید چند هفته وقت بگذارید، اب و هوای این کشور به صورت کلی به 4 دسته : -سواحل جنوب و غرب که دارای آب و هوای مدیترانه ای و خنک می باشند. 2- سواحل دریای سیاه که در زمستان آب و هوایی معتدل و مرطوب دارند و تابستان هایی گرم 3- قسمت های شمال و شمال شرقی که قسمت هم مرز با ایران است و دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد. 4- فلات آناتولی که قسمت مرکزی ترکیه را تشکیل می دهد و آب و هوایی خشک و قاره‌ای دارد تقسیم می شود،

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۳۲:۵۰ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

بهترین رستوران های کرمانشاه را معرفی کنید؟

بهترین رستوران های کرمانشاه

رستوران بامگاه عمارت و رستوران عالیجناب و رستوران معتمد کرمانشاه ورستوران ارگ کرمانشاه یکی ازرستوران معروف کرمانشاست.

با اس چارتر بلیط هواپیما رزرو کنید به راحتی و بهترین هتل های ایران را بشناسید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۱۶:۰۶ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

اقامتگاه های بوم گردی روخانکول رودبار

اقامتگاه های بوم گردی روخانکول رودبار
یکی از جذاب ترین اقامتگاه ها در استان گیلان اقامتگاه بومگردی روخانکول است که در شهرستان رودبار و روستای براگور قرار دارد. این اقامتگاه بومگردی شامل امکانات و خدماتی نظیر: سیستم‌ گرمایشی بخاری‌ گازی و سیستم‌ سرمایشی کولرگازی و پنکه، سرویس‌ بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی، امکان طبخ غذا برای گردشگران در آشپزخانه ‌عمومی، پارکینگ خودرو، انواع غذاهای محلی و بومی شامل: میرزاقاسمی، باقالا قاتوق، سیرکوکو، فسنجان و سیرقلی می باشد. در ضمن لازم است بدانید در این منطقه آنتن دهی موبایل ضعیف است. از جاذبه‌های طبیعی نزدیک به این اقامتگاه می توان به: آبشار گوسال گاشار، دریاچه شهر بیجار، دشت کردمیر و جنگل‌های هیرکانی، غار اسپهدان، غار کبوتر، چشمه آب ‌معدنی سنگرود، تپه مارلیک، غار دربندرشی، غار یخی درفک، امامزاده محمد حنیفه و غار سیاه اشاره کرد. در سفر به گیلان حتما به اقامتگاه سر بزنید و چند روزی را اقامت کنید و از فضای دلپذیر و منحصربفرد این اقامتگاه لذت ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

معروف ترین اقامتگاه های شهر گیلان کدامند؟
اقامتگاه بومگردی روخانکول، اقامتگاه بوم گردی داروک، اقامتگاه بوم گردی سنتی تکرم، اقامتگاه بوم گردی خانم بزرگ

 چه جاذبه هایی در نزدیکی اقامتگاه رودخانکول قرار دارد؟
آبشار گوسال گاشار، دریاچه شهر بیجار، دشت کردمیر و جنگل‌های هیرکانی، غار اسپهدان، غار کبوتر

نویسنده: شادی شادکام

بلیط هواپیما تهران شیراز را از سایت اس چارتر رزرو کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۱۶:۱۱ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

با بهترین و معروف ترین غذاهای لبنان آشنا شوید?

رستوران بابل بی
یکی از جذاب ترین رستوران های بیروت ، رستوران بابل بی است که بخاطر غذاهای دریایی اش بسیار مشهور است همچنین این رستوران چشم انداز فوق العاده ای دارد. غذاهای این رستوران شامل دریایی، لبنانی، خاورمیانه ای است. در سفر به بیروت حتما از این رستوران و طعم غذاهای بی نظیرش استفاده کنید. در کمتر از سه دقیقه بلیط ارزان هواپیما خارجی خود را از سایت اس چارتر خریداری نمایید.

آدرس: لبنان، بیروت، خلیج زایتونای، بیروت مارینا

ساعت های سرو غذا: هر روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب

رستوران تاولت
رستوران تاولت به دلیل غذاهای باکیفیت و موادغذایی تازه اش معروف شده است که این مواد از زمین های کشاورزی تهیه شده و طعم بی نظیر این غذاها همه را مجذوب کرده است. اگر به بیروت سفر کردید و غذاهای خانگی را دوست دارید به این رستوران که غذاهایش لبنانی است مراجعه فرمایید.بلیط هواپیما تهران استانبول را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

آدرس: لبنان، بیروت، خیابان ارمنی

ساعات سرو غذا: دوشنبه تا جمعه 1 تا 4 بعد از ظهر و شنبه ها 12 تا 4 بعد از ظهر (این رستوران در روزهای یکشنبه تعطیل است)

رستوران اپتیتو تراتوریا
یکی دیگر از بهترین رستوران ها ، رستوران ایتالیایی اپتیتو تراتوریا می باشد که در بیروت دو شعبه دارد که هر دوی این رستوران ها در محله حمرا است. ین رستوران غذاهای ایتالیایی و پیتزا دارد که با توجه به سلیقه تان می توانید یکی را انتخاب کنید یا از سراشپز کمک بگیرید. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده خرید بلیط چارتر در مشهد است.

آدرس: لبنان، بیروت، خیابان ماهاتما گاندی، خیابان حمرا

ساعات سرو غذا: هر روز از ساعت 12 ظهر تا 12 شب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۲۰:۳۰ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

ارامگاه خواجوی کرمانی در کجا قرار دارد ؟

ارامگاه خواجوی کرمانی در کجا قرار دارد ؟
شهر شیراز از شهرهای پر مقاصد برای گردشگران و مسافران در ایران  می باشد ، شیراز مکان های گردشگری و تاریخی زیادی دارد به همین دلیل باعث شده تا مسافران زیادی به این شهر سفر کنند ، اغلب اگر نام ارامگاه خواجوی کرمان را شنیده باشید ممکن است فکر کنید این مکان در شهر کرمان قرار دارد اما خیر این طور نیست این ارامگاه در شهر شیراز واقع شده است از این رو می خواهیم به شما اطلاعات کامل و مفیدی از ارامگاه خواجوی کرمان را بدهیم ،از مکان های دیدنی شیراز دروازه  قران است که در مجاورت این دروازه ارامگاه معروف خواجوی کرمانی واقع شده ، در ادامه مطلب همراه اس چارتر باشید تا به شما ارامگاه خواجوی را معرفی کنیم.

آس چارتر سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیمای تهران شیراز سفری خوش را برای شما آرزو دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۴۳:۱۵ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

هتل داد یزد

مجموعه امیر چخماق یزد
میدان امیر چخماق یزد یکی از میدان‌ های کلیدی و مهم و تاریخی شهر یزد می باشد، این میدان دارتی مجموعه ای از مسجد، کاروانسرا، تکیه، آبنما، حمام و مجموعه ‌ای از حجره‌ های بازاری می باشد، میدان امیر چخماق یزد یکی از میدان های تفریحی و جاهای دیدنی در یزد می باشد که بعنوان بافت تاریخی شهر یزد که به ثبت یونسکو رسیده است، میدان امیر چخماق یزد دارای قدمت تاریخی می باشد که در تیموریان و سرداران شاهرخ میرزا ساخته شده است، که بعد ها توسط حاج قنبر جهانشاهی که وزیر امیر چخماق بازار و کاروانسرا و مسجد امیر چخماق نیز در اطراف این میدان ساخته شد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران یزد را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

بهترین زمان سفر به یزد
برای سفر به یزد می توانید در فصل های پاییز و ماه ‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ که شرایط آب و هوای معتدل تر و دلپذیر هست بروید. شهر یزد یک شهر کویری که دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد و ممکن است این هوا را طاقت نیاورید پس بهترین زمان همان فصل های پاییز و زمستان و بهار می باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۲:۰۹ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

دهکده جهانی دبی

غرفه ایران دهکده جهانی دبی
غرفه ایران یکی از غرفه های دیدنی در دهکده جهانی دبی می باشد، این غرفه نماد فرهنگ معماری ایرانی می باشد، ورودی غرفه ایران می‌توانید نمونه‌هایی از کنده‌ کاری‌های ایران باستان کاشی ‌کاری و آجرکاری سنتی ایران به چشم می خورد، در سردر ورودی به غرفه ایران، ۲ فرشته متقارن شیپور به دست قرار دارد و ۳ طرح زیبا نیز از پادشاهان ایرانی و بانوان ایرانی نیز در این طراحی دیده می شود که سوار بر اسبی زیبا چیزی شبیه به نیزه در دست دارد. علاوه بر سبک معماری سنتی ایرانی، سبک معماری تخت‌ جمشید، فرش‌ های دستبافت ایرانی،غذاهای ایرانی، صنایع دستی ایرانی ها به نمایش گذاشته شده است.

غرفه ترکیه دهکده جهانی دبی
یکی از شلوغ ‌ترین غرفه‌های دهکده جهانی دبی غرفه ترکیه می باشد که دارای یک سردر بزرگ به رنگ سفید می باشد، در غرفه ترکیه نمونه ‌های جذابی از صنایع ‌دستی و فرهنگ کشور ترکیه نظیر مجموعه ‌ای از شیشه ‌ها، سرامیک با رنگ‌ های سرزنده، طرح ‌های آناتولی و باس‌ های خانگی به نمایش گذاشته شده است.

 غرفه هند دهکده جهانی دبی
از زیباترین و پررنگ‌ ولعاب ‌ترین غرفه ‌های دهکده جهانی دبی غرفه هند است، در این غرفه غذاهای خیابانی هند را که در بیشتر شبکه های مجازی دیده اید طبخ و فروخته می شود، غرفه هند دنیایی از رنگ، عطر کاری، فلفل، زنجبیل و ادویه‌ ها و همچنین لباس، زیورآلات هندی را به فروش می رساند و این غرفه نمادی از وسعت و عظمت کشور هند را نمایش گذاشته است. با تهیه بلیط هواپیما تهران دبی در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۴۹:۳۱ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)