ascharter ascharter .

ascharter

باغ گل های اصفهان را نام ببرید؟

برکه ها و ابشار باغ
زیبا ترین و جذاب ترین قسمت باغ گل های اصفهان برکه ها و ابشار باغ می باشد که از ارتفاع زیادی این ابشار جاری گشته و برای این که طبیعی به نظر بیاید برای ساخت ان از انواع سنگ ها استفاده شده است ، برکه و ابشار باغ در لع جنوب شرقی واقع شده است و مساحت ان چیزی بالغ بر 3500 متر مربع است ، وجود این برکه و ابشار فضای زیبایی را به وجود اورده است.

 

همچنین ابشاری که در این مکان وجود دارد باعث شده است تا زیبایی ان را دوچندان کند در ادامه بگوییم که برای پرورش برخی از گیاهان از جمله نیلوفر ابی این ابشار مناسب می باشد به همین دلیل از محبوبیت خاصی برخوردار است به شما پیشنهاد می کنیم بلیط هواپیما چارتر خود را در کمتر از سه دقیقه از سایت اس چارتر دریافت نمایید و به این بخش باغ گل های اصفهان سر بزنید.

 

گلخانه
به خاطر شرایط اقلیمی اصفهان و کم بودن گل در فصل زمستان، در ضلع شمال شرقی باغ گل ها، گلخانه ای به مساحت 700 متر مربع ساخته اند. که انواع اقلیم برای نگهداری از گل ها را در هر فصل و شرایطی ممکن کند.

 

فرش ایرانی
از بخش های جذاب دیگر این باغ می توانیم به فرش ایرانی اشاره کنیم که این قسمت در مرکز باغ گل های اصفهان واقع شده است ، همچنین می توانید تنوع بزرگی از گل ها را مشاهده کنید به گونه ای که هر بخش یاداور یک فصل می باشد ، این اثر یکی از زیبا ترین دیدنی ها در باغ گل ها می باشد ، فرش ایرانی از جمله مهم ترین طرح های اصیل شهر اصفهان می باشد که مساحت این بخش بالغ بر 1860 متر مربع است  همچنین گل و بوته های مختلفی برای ساخت ان احداث شده است.

 

باغ صخره‌ای
وسعت باغ صخره‌ای ۲۵۰۰ متر و ارتفاع آن سه متر است و ۲۵۰ گونه گیاهان صخره‌ای در این باغ کاشته شده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۱:۰۷ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

معرفی بهترین رستوران های مشهد - طرقبه شاندیز را معرفی کنید؟

معرفی بهترین رستوران های مشهد - طرقبه شاندیز
سفر کردن به مشهد و گردش باعث شده تا مسافران و گردشگران به دنبال رستوران های خوب و متنوع باشند ، در ادامه مقاله  قبلی درباره رستوران های مشهد صحبت کردیم  ، حال در این مقاله قصد داریم رستوران های اطراف مشهد شهرستان طرقبه و شاندیز  را به شما معرفی کنیم که اگر قصد رفتن به انجا را داشتید با اطلاعات کامل بروید در ادامه این مقاله همراه اس چارتر  سامانه خرید بلیط چارتری هواپیما باشید.

رستوران سدروس شاندیز
این مجموعه شامل 4 شعبه است که چهار شعبه ان کیفیت بی نظیر و خوب دارد شما می توانید برای صرف یک صبحانه خوب به این رستوران بروید.

 

ادرس رستوران سدروس مشهد  : شعبه 1 : بلوار سازمان اب – شهید صادقی 13 

شعبه 2 : بلوار 17 شهریور شمالی – نبش 17 شهریور شمالی 12

شعبه 3 : خیابان رضا شهر : چهارراه دعبل خزایی

شعبه 4 : جاده شاندیز – نبش ویرانی 3

تلفن رستوران سدروس : 05138762020

 

رستوران ارم شاندیز
از بهترین و معروف ترین رستوران های مشهد که قدیمی است می توانیم به ارم شاندیز اشاره کنیم که در سال 1362 فعالیت خودش را اغاز کرده و شامل سه قسمت رستوران سنتی ، فضای باز ، سالن وی ای پی می باشد قسمت رستوران  vip در سال 1390 افتتاح شده است از غذاهای معروف این رستوران که طرفداران زیاد دارد و بیشتر افراد بخاطر ان می ایند شیشلیک های معروف ان است. آس چارتر ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد را به شما ارائه می دهد.

 

این رستوران جزو 3 شیشلیک برتر مشهد می باشد ، این رستوران با داشتن فضای باز باعث شده تا هرکس که می خواهد در فضای باز بنشیند همچنین در رستوران ارم شاندیز تمامی مخلفات غذا از جمله ماست ، سالاد ، نوشابه ، دوغ ، نان رایگان هستند.

 

از مجموعه امکانات این رستوران که باعث شده مشتریان بیشتری داشته باشد وجود پارکینگ اختصاصی و ورودی در ان مخصوص حمل ویلچر است.

ادرس رستوران ارم شاندیز مشهد : شاندیز ، نبش امام رضا 29 ، قبل از میدان شهدا

تلفن رستوران ارم شاندیز : 05134284000

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۲۲:۳۸ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

جاهای دیدنی تهران برای کودکان را معرفی کنید؟

شهربازی فاین تایم در تجریش تهران
شهر بازی فان تایم ارگ تجاری تجریش یک شهربازی سرپوشیده در شمال تهران است، شهربازی فان تایم در طبقه سوم ارگ تجاری قرار گرفته است و با داشتن فضایی مناسب و 120 بازی متنوع برای کودکان و نوجوانان بین 2 الی 18 سال را دارا می باشد. این شهربازی علاوه بر داشتن وسایل استاندارد بازی و سرگرمی دارای امکاناتی نظیر: سرویس بهداشتی، خودپرداز، آسانسور، پله برقی، پارکینگ، کافه، رستوران، اتاق مادر و کودک، فودکورت، آب خوری، نمازخانه می باشد.

ساعات بازدید از شهربازی فاین تایم: از ساعت 5 عصر تا 10 شب می باشد.

آدرس شهربازی فاین تایم در تجریش: تهران، میدان تجریش، خیابان سعد آباد(ملکی)، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم

 خانه بازی کودکان بام لند تهران
خانه بازی کودک فضایی است که کودکان و خردسالان به راحتی می ‌توانند با همسالان خود ضمن بازی‌های کودکانه به معاشرت بپردازند. خانه بازی کودکان بام لند برای کودکان  ۷ ماه تا ۷ سال یکی از بهترین مجموعه های سرگرمی برای کودکان در محیطی شاد با انواع تفریحات مانند: استخر توپ، استخر شن، ترامپولین، تاب سبدی ۵ نفره، سرسره، ماشین شارژی، قلعه بادی، بیزی بورد، الاکلنگ، کیبورد کودک، پازل و لگو می باشد.

آدرس خانه بازی کودکان بام لند: تهران، هفت حوض

باغ کتاب تهران
باغ کتاب تهران از کامل‌ ترین و مجهزترین مراکز فرهنگی، تفریحی و علمی در خاورمیانه است که در سال 1396 با مساحت بیش از 9 هکتار در اراضی عباس‌آباد تهران افتتاح شد. باغ کتاب تهران یک مجموعه فرهنگی چند منظوره می باشد که از بخش های مختلفی تشکیل شده است، یکی از بخش های جذاب در این مجموعه که مورد علاقه کودکان است باغ علم کودک می باشد، تیم بخش در تابستان ۱۳۹۶ افتتاح گردید تا به وسیله آن دانش آموزان و کودکان بتوانند علوم مختلف را به شیوه های جدید و مفرح آموزش ببینند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر ارزان در مشهد می باشد.

آدرس باغ کتاب: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۰:۴۲ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

نارنجستان قوام شیراز

باغ نارنجستان قوام یکی از زیباترین و مشهورترین باغ‌ های ایرانی ا‌ست، یک بنای تاریخی خارق‌العاده با درختان بلند و گیاهان زیبایی است. عمارت شاه نشین یکی از بخش های در این باغ است، این عمارت دارای معماری با شکوه و نزئینات بسیار زیبایی از جمله نقاشی، گچ بری و آینه کاری و ترکیبی حیرت انگیز نقاشی، گچ بری و منبت کاری جلوه بی نظیری به عمارت بخشیده است. این عمارت یک درب بزرگ چوبی دارد که از جنس گردو است که به سبک هندی منبت‌کاری شده‌ و با صدف‌های خلیج ‌فارس تزیین شده است. در قسمت شاه‌ نشین ایوان نیز دارای آیینه‌کاری‌ بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

 

تالار اصلی عکارت نارنجستان قوام شیراز
عمارت اصلی نارنجستان قوام شیراز دارای تالاری بزرگ می باشد که با ایوانی بزرگ و دو ستون از جنس مرمر دارد این عمارت به سبک معماری دوران زندیه طراحی و ساخته شده است. این عمارت دارای تزئینات با شکوه و همچنین دارای دو طبقه به‌ همراه یک طبقه زیرزمین و ایوانی بزرگ و 20 اتاق تسن.  جالب است بدانید زیرزمین این بنا درگذشته  به‌عنوان اسلحه‌خانه و محلی برای انبار و نگهداری حبوبات، عرقیجات و برنج استفاده می شده است.

 

موزه باغ نارنجستان قوام شیراز
موزه‌ای نیز در باغ نارنجستان قوام قرار دارد که در آن اشیای اهدایی پروفسور پوپ، ایران ‌شناس آمریکایی به تمایش گذاشته شده است. آرتور پوپ مدتی سرپرستی موسسه آسیایی دانشگاه شیراز را به عهده داشته است، آرتور پوپ تعدادی از اشیا عتیقه و کتاب‌ها و پژوهش‌های خود را در این عمارت به نمایش گذاشته است از دیگر اشیای موجود در این موزه می توان به ظروف قدیمی، انواع سکه، تابلو، کاشی ‌کاری و انواع آثار باستانی است که در حفاری ‌هایی از نقاط مختلف ایران کشف شده است در این موزه قرار دارد.  همچنین در این موزه کتابخانه ای نیز قرار دارد که تمام کتاب‌های پروفسور پوپ در آن نگهداری می ‌شود.

 

مکتب خانه نارنجستان قوام شیراز
در باغ نارنجستان قوام شیراز خانه کوچک و باصفایی در سمت راست باغ وجود دارد، که در گذشته مکتب‌ خانه قوام بوده و در آن برای آموزش سواد و خواندن قران و امور نامه نگاری و کتابت استفاده می شده، این خانه بعدها به خانه‌ی عرقی ها معروف گشت. این خانه کوچک و با صفا امروزه به عنوان رستوران سنتی و سفره‌خانه کاربری دارد، شما می توانید در حین بازدید به این رستوران سنتی بروید و غذایی خوشمزه را نوش جان کنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۴۵:۱۳ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

روستای کانلیکا استانبول

روستای کانلیکا استانبول
استانبول زیباترین شهر توریستی در ترکیه که با جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانش توانسته به یکی از قطب های گردشگری در دنیا تبدیل شود، این شهر بزرگ توریستی سالانه میزبان گردشگران و جهان‌گردان بسیاری از سراسر دنیا می باشد، در مقاله های قبلی در آس چارتر با بیشتر جاذبه های گردشگری استانبول آشنا شده اید در این مقاله روستای کانلیکا در استانبول را معرفی می ‌کنیم، همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران استانبول را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

 
تاریخچه روستای کانلیکا استانبول
یکی از زیباترین و بکرترین دیدنی ‌ترین مکان‌های توریستی ترکیه روستای توریستی کانلیکا است، این روستا در شمال پل فاتح سلطان محمت در طرف آناتولی و در امتداد ساحل بسفر قرار دارد و از لحاظ تاریخی قدمت زیادی دارد، این روستا محلی مجلل برای افراد ثروتمند در دوران عثمانی ها می باشد، سبک معماری روستای توریستی کانلیکا بسیار جالب و دیدنی در زمان عثمانی ها عمارت های باشکوه چوبی در کنارآب ساخته بودند، این خانه‌ها به شکل یکدست و به رنگ سرخ می باشد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۳۶:۰۵ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

هتل های همدان را نام ببرید؟

هتل های همدان
همدان در غرب ایران، مرکز استان همدان و از قدیمی ‌ترین شهرهای جهان است. این منطقه از ایران به ‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاع کوهستانی آب و هوای سردسیر دارد. در گوشه و کنار این شهر تاریخی، بناهای تاریخی ارزشمند، باقی مانده از دوره‌های مختلف تاریخی به چشم می‌خورند. این شهر اولین پایتخت سرزمین ایران و در طول دوره‌های تاریخی متفاوت، همواره از برجسته ‌ترین نقاط ایران زمین بوده است. از این رو از اقامتگاه هها و هتل های زیادی برخوردار است. در این مقاله از آس چارتر سامانه برتر خرید بلیط چارتر لحظه آخری چند تا از هتل های همدان را برای شما معرفی می کنیم.

هتل امیران همدان
هتل امیران همدان از هتل های 4 ستاره و مشهور شهر تاریخی و بزرگ همدان می باشد. این هتل در مرتفع ترین نقطه شهر قرار گرفته و منظره کوه الوند و سایر نقاط شهر برایش پدید آمده است. توجه داشته باشید که اتاق های یک تخته و دو تخته صرفاً از طریق نورگیر روشنایی دارند و فاقد پنجره می باشند.

 

موقعیت مکانی هتل امیران همدان
هتل امیران همدان در بلوار بعثت قرار گرفته است. این هتل که در سال 1396 افتتاح گردید، دارای وضعیت دید خیابان و کوه می باشد.

لازم به ذکر است این هتل خارج از محدوده طرح ترافیک واقع شده و شما می توانید بدون معطل شدن در ترافیک خود را به مقصد برسانید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۵:۴۵ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

بندر جاسک در کجاست؟

بندر جاسک
بندرساحلی وزیبای جاسک یکی از بنادر مهم و استراژیکی در جنوب استان هرمزگان است، بندر جاسک یکی از جاذبه های گردشگری و قدیمی ترین بنادر در ایران که دارای تاریخچه ی بسیار درخشانی است، این بندر در ساحل دریای عمان و قسمت شرقی تنگه هرمز قرار دارد. در این مقاله آس چارتر به معرفی بندر جاسک می پردازد، با آس چارتر شما می توانید بهترین سفر را تجربه کنید، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بندرجاسک را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

تاریخچه بندر جاسک
بندرجاسک جزو بنادر قدیمی و مهم کشور است. وجود معابد آناهیتا در این بندر و طبق تحقیق مورخان و محققان قدمت این بندر به دوران هخامنشیان بازمی ‌گردد. بندر جاسک در گذشته یکی از کانون‌ های معتبر آئین میترا بوده است، این بندر در گذشته جزو مهم ترین بنادر استراتژیکی در ایران بوده است که از لحاظ دسترسی به کشورهای همسایه و آب های آزاد بسیار نزدیک می باشد و برای تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن استفاده می شده است، همچنین این بندر در گذشته بنام های جاشک، چاشک، جک، رأس ‌الجاسک و چاسک نیز معروف بوده است. برای اولین بار اولین تجارت به این بندر توسط انگلیسی‌ ها به این بندر در سال 1614 میلادی انجام شد. بندر جاسک دارای مردمی خونگرم و مهربان است، و اکثر آنها اهل سنت هستند و به زبان بلوچی و گویش جاشکی صحبت می کنند. مردم جاسک بیشتر به شغل صیادی، کشاورزی، دامداری و تجارت مشغول هستند و دارای پوشش بلوچی و عمامه هستند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۲:۵۵ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

غذاهای محلی و سنتی کیش

غذاهای محلی و سنتی کیش
جزیره ای همچون مروارید که در میان آب های خلیج فارس می درخشد، جزیره زیبای مرجانی کیش یکی از جذاب ترین و زیباترین جزایر در خلیج فارس است که از شلوغ ترین و پرگردشگرترین جزایر توریستی ایران محسوب می شود. جزیره ی کیش دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی است ولی علاوه بر این جاذبه های امکانات تفریحی و رفاهی بسیارزیادی نیز در خود جای داده است، تنوع رستوران ها و فست فودها در کیش یکی دیگر از امکانات در این جزیره زیبا می باشد، که می توانید خوشمزه تریه غذاها را سفارش دهید اما بجای سفارش دادن غذاهای رنگارنگ فست فودی می توانید با صرف یک وعده غذای محلی کیش طعم اصیل و سنتی این منطقه را بچشید و از آن لذت ببرید.  در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی غذاهای محلی و سنتی کیش بپردازد همراه ما باشید. آس چارتر به شما در تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد کیش کمک می کند تا بتوانید به راحتی بلیط خود را تهیه نمایید.

معرفی غذاهای محلی و سنتی کیش
از خوشمزه ترین بخش ها و تفریحات در سفرها خوردن غذاهای محلی آن مقصد می باشد، از اصلی ترین غذاهای جنوبی ماهی است که از ماهی می توان انواع غذاهای متنوع را تهیه کرد. جزیره زیبای کیش دارای تنوع غذایی بسیار زیادی می باشد که در سفر به آن حتما سری به رستوران های آن زده اید وغذاهای خوشمزه انها را تست کرده اید، در ادامه این غذاهای خوشمزه را برایتان معرفی خواهیم کرد، غذاهای سنتی و محلی که می توانید طعم و مزه اصیل و واقعی انها را در رستوران های نظیر: رستوران عمواکبر، رستوران باباقدرت، رستوران پایاب، رستوران پوریا، رستوران انرژی، رستوران رویال استار و رستوران درویش، رستوران میرمهنا، رستوران کوه نور، رستوران توتی فروتی، رستوران فودلند، رستوران رویال استار، رستوران شاندیز صفدری، رستوران نهنگ سفید و بسیاری از رستوران هتل‌ها سفارش دهید و طعم آنها را بچشید و از خوردن آنها لذت ببرید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۳۴:۵۸ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

بناهای تاریخی تبریز را معرفی کنید؟

 

مقبره الشعرای تبریز
این بنا در سال 870 در دوره جهان شاه قراقویونلو بنا گردید. این آرامگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین نمادها و دیدنی های تبریز شناخته می شود. مقبره الشعرا موزی ی شعر و ادب آذربایجان محسوب می شود. این آرامگاه بیش از 400 شاعر در خود جای داده است مقبره افراد معروفی همچون اسدی طوسی، خاقانی شروانی، مجیرالدین بیلقانی، همام تبریزی، سلمان ساوجی، قطب الدین شیرازی، مغربی تبریزی، لسانی شیرازی، شکیبی تبریزی، ظهیر الدین فاریابی از جمله آن ها می باشد. مقبرالشعرای تبریز در سال 1387 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

 

کارخانه چرم خسروی تبریز
کارخانه ی چرم خسروی سومین کارخانه چرم تبریز بعد از چرم میهن و چرم ایران بوده که همزمان با کارخانه پشمینه تاسیس شد و در سال 1311 به بهره برداری رسید کارخانه چرم سازی خسروی مربوط به اوال دوره پهلوی اول می باشد و برای مکان دسترسی به این مکان تاریخی در تقاطع خیابان شریعتی جنوبی و آزادی واقع شده. مساحت کارخانه چرم خسروی  به 36000 متر مربع می رسد.بعد از مدتی کارخانه چرم خسروی به عنوان پردیس دانشگاه هنر اسلامی شناخته شد و بقایای ماشین آلات چرم سازی را در محوطه ی دانشگاه نگهداری می کنند که داخل دانشگاه قابل بازدید است. کارخانه ی چرم خسروی از مکان های تاریخی تبریز که در تاریخ 16 مهر 1379 با شماره ثبت 2791 به ثبت رسید.بلیط هواپیما شیراز مشهد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.


مسجد کبود تبریز
تبریز دیدنی تریم شهر ایران است که همیشه یکی از پنج مقصد اصلی لیست سفر گردشگران می باشد بین تمام مکان های دیدنی مسجد کبود تبریز دارای فراز و نشیب های بیشتری نسبت به مکان های دیگر می باشد. به قدر این مکان اشگفت انگیز ساخته شده، که هیچ بیننده ای نمی تواند منکر زیبایی و معماری خوب مسجد کبود تبریز شود. تنها آثاری که از حکومت آق قویونلو مانده، مسجد کبود می باشد مسجد کبود تنهان تنها مسجدی می باشئد که کامل ترین کاشی کاری معرق دوره ی اسلامی را دارد. مسجد کبود تبریز به دلیل رنگ کاشی کاری های بی نظیری که از خاص ترین رنگ آبی لاجوردی و فیروزه ای به کار برده است یکی از خاص ترین مسجدهای تبریز شناخته می شود.قبل از ورود به مسجد کبود شما با محوطه ای که گل کاری هنرمندانه شده روبه رو می شوید این محوطه به قدری محکم و استوار است که در طی زلزله های متعددی که در تبریز آمده هنوز زیبایی خود را حفظ کرده.در قسمتی از مسجد کبود کتیبه هایی قرار دارد در یکی از کتیبه ها نام نعمت الله بن محمد البواب، طراح و خطاط آیات بنای مسجد کبود حک شده.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۰۵:۲۹ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)

بازارهای مشهور جهان

بازارهای مشهور جهان
از گذشته محل هایی وجود داشته که مردم برای گذران زندگی خود به فروش محصولات و کالاهای خود می پرداختند و برای امرار معاش کالاهایی را نیز تهیه می کردند، بازارهای محلی به مرور زمان در هر منطقه به وجود آمد تا مردم در گذشته مکان مخصوصی برای داد و ستد خود داشته باشند، و همین امر باعث شد که بازارهایی را اندازی شود، و امروزه شاهد بهترین و لوکس ترین بازارهای جهانی هستیم که روزانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا می باشند،  بازارها محلی شلوغ و پرسروصدا و گزینه مناسبی برای تفریح نیز محسوب می شود، در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی چند بازار مشهور جهان بپردازد در ادامه همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

بازار خان الخلیلی مصر
بازار خان الخلیلی، مصر یکی از بازارهایی در جهان که حتما باید آن‌ را دید این بازار تاریخی دارای تاریخچه غنی می باشد و به سال 1385 میلادی باز می گردد، این بازار از جاذبه های تاریخی در قاهره بشمار می رود، بازار خان الخلیلی دارای مغازه ‌های متعدد، قهوه‌ خانه‌ های کوچک و سنتی‌، رستوران‌ ها و دکه‌ های غذا فروشی و مسجد الحسینی می باشد، بازار خان الخلیلی از بازارهای قرون وسطایی که دارای معماری کاملا سنتی می باشد، نام این بازار از نام  خان الخلیلی یکی از قدرتمند ترین سلاطین قرن چهاردهم بوده گرفته شده است. بازار خان الخلیلی دارای انواع صنایع دستی و انواع سوغاتی‌ های شرقی می باشد و به همین دلیل نیز بسیار معروف می باشد.

 

بازار چاتوچاک تایلند
یکی از بهترین مراکز خرید بانکوک که در جهان نیز بسیار معروف است بازار چاتوچاک تایلند می باشد، بازار چاتوچاک تایلند ردر زمینی به مساحت 14 هکتار احداث گردیده و دارای ۹۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ غرفه می باشد، بازار چاتوچاک تایلند از شلوغ ‌ترین بازارهای بانکوک که گردشگران بسیار زیادی را سالانه به سوی خود کشانده است، در بازار چاتوچاک تایلند کالاهای محلی همچون میوه‌های گرمسیری، سبزیجات، صنایع دستی، نقاشی، سرامیک، پوشاک، لوازم منزل، اسباب‌ بازی و حیوانات خانگی و ... به فروش می رسد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۳۳:۵۹ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)