ascharter ascharter .

ascharter

سراب صحنه کرمانشاه را معرفی کنید؟

سراب صحنه کرمانشاه
کرمانشاه از استان های گردشگری در ایران که دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، این استان دارای آب و هوای کوهستانی و دلپذیری می باشد و گردشگران زیادی سالانه برای بازدید به این استان سفر می کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی کرمانشاه سراب صحنه بپردازد، در ادامه همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی سراب صحنه کرمانشاه
سراب صحنه منطقه ای جذاب و دیدنی در ۵۵ کیلومتری استان کرمانشاه و در قسمت شمالی شهرستان صحنه قرار دارد، منطقه سراب صحنه از زیباترین و بکرترین نقاط گردشگری در غرب ایران و از جذاب ‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه به شمار می‌ روند، سراب صحنه از دیدنی های شهرستان صحنه که قدمت این شهرستان به دوران قبل از اسلام باز می ‌گردد، شهر صحنه در دره‌ ای خوش آب‌ وهوا در میان کوه‌های بلندی قرار گرفته است، دره صحنه با طبیعت زیبا، آبشارها و سراب ‌های زیبا، درختان وحشی و باغ‌ های میوه در گذشته محل زندگی و تفریح بسیاری از شاهان بوده و امروزه نیز مقصدی گردشگری گردشگران بسیاری می باشد. در این شهرستان آثار تاریخی با ارزشی کشف شده است که مربوط به دوره هخامنشی می باشد که این نشان دهنده ای این است که این منطقه تفرجگاه اعیانی شاهان قاجاری هم بوده است.بلیط هواپیما تهران شیراز را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

جاهای دیدنی اطراف سراب صحنه کرمانشاه
سراب صحنه از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه و شهرستان صحنه که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، این جاذبه ی گردشگری در نزدیکی جاذبه ‌های دیدنی بسیاری قرار گرفته است، در ادامه با چندین مورد از جاذبه های دیدنی اطراف سراب صحنه آشنا خواهید شد.

گور دخمه سراب صحنه کرمانشاه
از جاذبه های تاریخی در فاصله ۱.۵ کیلومتری سراب صحنه، گوردخمه صحنه می باشد، گور دخمه‌ها آرامگاه ‌هایی هستند که در دل کوه ساخته شده ‌اند. گوردخمه صحنه یک مکان تاریخی و باستانی که دارای قدمت تاریخی چند هزار ساله می باشد. گوردخمه صحنه در بدنه کوه شوق ‌علی در شمال شهر صحنه و سمت راست آب دربند قرار گرفته اند، این گوردخمه‌ های حجاری شده نام‌ های قبر کیکاووس، فرهاد تراش و گور شیرین ‌و فرهاد معروف می باشند که یکی از آن ها در حدود پنجاه متری از سطح رودخانه قرار گرفته دو طبقه و مربوط به دوره مادها و دارای ابعادی به طول ۱۴.۵ متر و ارتفاع ۱۱ متر می باشد و گور دخمه دیگر در کوه شوق‌ علی واقع شده، گور دخمه های صحنه در سال ۱۳۱۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۵۹:۱۱ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)