ascharter ascharter .

ascharter

معرفی انواع نوشیدنی های سنتی ایران

شربت بهارنارنج
نارنج یکی از مرکبات است که در استان های شمالی ایران به خصوص مازندران کشت می شود. اگر در فصل بهار به استان های شمالی سفر کنید بوی نارنج را در تمام خیابان های شمال استشمام می کنید. آس چارتر برترین ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما اصفهان ساری می باشد.

از شکوفه درخت نارنج عرقی درست می شود که برای تهیه شربت آن استفاده می شود. این شربت به صورت خنک و در فصل تابستان سرو می شود. برای تهیه شربت بهارنارنج از ترکیبات، آب، شکر، عرق بهارنارنج و گاهی لیمو نیز استفاده می شود. این گیاه خواص درمانی زیادی از جمله تسکین اعصاب و درمان میگردن دارد. از دیگر خواص بهارنارنج می توان به درمان بی خوابی، رفع سنگ مثانه و کلیه، تقویت قلب و اعصاب و رفع سکسه اشاره کرد. از شربت بهارنارنج نیز بیشتر در فصل تابستان به صورت خنک استفاده می شود.

شربت خاکشیر
شربت خاکشیر، موثرترین دوای گرمازدگی است و از گذشته برای جلوگیری از گرمازدگی از این شربت استفاده می شود. برای تهیه این شربت از دانه های خاکشیر، آب، عسل یا شکر و آبلیمو استفاده می کنند. این شربت برای درمان نقرس، کاهش حرارت بدن، تسکین سردرد، تقویت معده و دستگاه گوارش، رفع التهاب های روده و کلیه، بهبود فشار خون، رفع اسهال و ... بسیار موثر می باشد.

 شربت آب لیمو
شربت آب لیمو یکی از نوشیدنی های معروف و پرکاربرد ایران است. این شربت را بیشتر در فصل تابستان و به صورت خنک تهیه و میل می کنند. برای تهیه این شربت از آب، شکر و آب لیموترش استفاده می کنند. طرز تهیه این شربت بسیار ساده و آسان می باشد. از خواص بی نظیر لیمو ترش می توان به پاکسازی و روشن شدن پوست، ادرارآوری، معالجه روماتیسم، تقویت سلامت چشم، درمان نقرس و سنگ کلیه اشاره کرد.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۱:۲۰ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)