ascharter ascharter .

ascharter

نوشیدنی های سنتی ایران

شربت بهار نارنج
از دیگر نوشیدنی های ایرانی شربت بهار نارنج می باشد، نارنج یکی از مرکبات است که در استان های شمالی در فصل بهار کشت می شود. این نوشیدنی به صورت خنک و در فصل تابستان سرو می شود و از خوش گوار ترین نوشیدنی ها برای فصل گرما و جلوگیری از گرما زدگی می باشد. برای تهیه این شربت آب، شکر، عرق بهارنارنج و کمی لیمو را با هم ترکیب کرده و میل نمایید، از خواص این شربت می توان به درمان بی خوابی، رفع سنگ مثانه و کلیه، تقویت قلب و اعصاب و رفع سکسه اشاره کرد.

شربت آب لیمو
یکی از نوشیدنی های اصیل ایرانی شربت آب لیمو است، که تهیه آن بسیار راحت و آسان است، این شربت در فصل تابستان بیشتر سرو می شود، شربت آب لیمو از ترکیب آب، شکر و آب لیموترش تهیه می شود و به صورت خنک میل می کنند. از خواص این شربت می توان به پاکسازی و روشن شدن پوست، ادرارآوری، معالجه روماتیسم، تقویت سلامت چشم، درمان نقرس و سنگ کلیه اشاره کرد.


شربت خاکشیر
شربت خاکشیر از معروف ترین نوشیدنی های ایرانی که برای گرمازدگی در فصل تابستان مناسب می باشد، شربت خاکشیر از ترکیب دانه های خاکشیر، آب، عسل یا شکر و آبلیمو تهیه می شود، شربت خاکشیر علاوه بر جلوگیری از گرمازدگی برای درمان نقرس، کاهش حرارت بدن، تسکین سردرد، تقویت معده و دستگاه گوارش، رفع التهاب های روده و کلیه، بهبود فشار خون، رفع اسهال و … نیز بسیار موثر است و خواص درمانی بی نظیری دارد.

شربت عرق نعنا
از نوشیدنی های پر کاربرد دیگر در بین ایرانی ها شربت عرق نعنا می باشد، این شربت از آب، لیمو و عصاره گیاه نعناع یا همان عرق نعنا تهیه می شود، از خواص این شربت می توان به بهبود کارکرد سیستم گوارش، کاهش التهابات پوستی، درمان کم خونی و .. اشاره کرد.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۵:۴۸ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)