ascharter ascharter .

ascharter

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی گیلان
اقامتگاه ها مکانی برای اقامت گردشگران هستند، که توسط بومیان محلی به روش سنتی در یک محیط طبیعی دور از منطقه شهری ساخته شده اند. این اقامتگاه های سنتی که امروزه طرفداران بسیار زیادی رادارد، این اقامتگاه ها گردشگران را با زندگی محلی، فرهنگ و اعتقادات مردم آن منطقه و گذشته آنها و نوع زندگی آنها آشنا می سازد. گردشگران با اقامت در این مکان ها می توانند ضمن لذت بردن با جاذبه های طبیعی، آن منطقه آشنا شوند. امروزه بوم گردی یا اکوتوریسم مورد توجه گردشگران از سراسر جهان است و نوعی گردشگری محسوب می شود. گیلان یکی از شهرهایی است که اقامتگاه های بوم گردی زیادی دارد، که معرف فرهنگ و معماری منطقه است و در اکثر این اقامتگاه های بوم گردی سعی شده از سبک زندگی روستایی و سنتی منطقه بیشتراستفاده شود تا مهمانان تجربه متفاوتی از زندگی شهری و خانه ای مدرن داشته باشند، اما در برخی دیگر از این اقامتگاه ها امکانات مدرن تری فراهم شده است که مهمانان در آسایش و آرامش بیشتری برخوردار شوند. در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی اقامتگاه ها بوم گردی گیلان بپردازد، در ادامه همراه ما باشید تا با این اقامتگاه ها بیشتر آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد رشت را به راحتی تهیه نمایید.

 اقامتگاه های بوم گردی خانم بزرگ فومن
اقامتگاه بوم گردی خانم بزرگ در منطقه جلگی گیلان، شهر زیبای فومن واقع شده است و هر ساله با معماری منحصر به فرد و سنتی خود گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اقامتگاه بوم گردی خانوم بزرگ دو طبقه و دارای 4 اتاق بوده و گنجایش 25 مسافر را دارد. این اتاق ها سنتی هستند و فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی می باشند. بازدیدکنندگان علاقه مند به طبیعت و طبیعت گردی می توانند به راحتی با این خانه اصیل به گشت و گذار در مناظر فورمان بپردازند و زمان با کیفیتی را به دور از زندگی شهری، استراحت و لذت بردن از آب و هوا و زیبایی های طبیعی منطقه بگذرانند.

در طبقه اول این اقامتگاه یک هال، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه مشترک، ایوان بزرگ و ایوان کوچک وجود دارد و در طبقه دوم دو اتاق خواب و همچنین سرویس بهداشتی ایرانی و و توالت فرنگی متحرک وجود دارد که مسافران می توانند از این سرویس بهداشتی استفاده کنند. اقامتگاه بوم گردی خانم بزرگ همچنین دارای یک کلبه زیبا به نام کلبه مش عباس می باشد که این کلبه دارای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی و حیاط اختصاصی می باشد که در بالکن چوبی آن میز و صندلی های چوبی زیبایی وجود دارد که می توانید بر روی آنها بنشینید و از منظره و هوای مطبوع آن لذت ببرید، این کلبه مش عباس به صورت دربسته در اختیار مسافران قرار می گیرد.

در اقامتگاه بومگردی خانم بزرگ خدمات و امکاناتی برای رفاه و اسایش مسافران در نظر گرفته شده است که می توان به راهنمای تور گردشگری، سیستم گرمایشی بخاری گازی و بخاری برقی، سیستم سرمایشی کولر و پنکه، سرویس خواب شامل پتو و تشک، باربیکیو و... اشاره کرد. از جذابترین برنامه ها در این اقامتگاه بازدید از میوه چینی، درست کردن رب آلوچه، باز کردن پیله های کرم ابریشم، برنج کاری و مزارع چای و بازارچه سنتی است که می توانید از این بازارچه انواع اشیا سنتی، عروسک های بافتنی، وسایل چرمی و... را تهیه نمایید.

جاذبه هایی نظیر: قلعه رودخان، ییلاق زودل سر، ییلاق آندره، مناطق کوهستانی فومن، غار خون فوشه، رودخان پلنگ ور، منطقه حفاظت شده گشت رودخان، چشمه های آب معدنی علی زاخونی، پارک جنگلی ماسوله، جاده سراوان و...  در نزدیکی این اقامتگاه وجود دارد که مسافران و گردشگران می توانند به بازدید از آنها بپردازند و از آن لذت ببزند.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۴۴:۱۷ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)