ascharter ascharter .

ascharter

تاریخچه شهر قم

تاریخچه شهر قم
چندین نفر از ایران شناسان می گویند قم قدیمی ترین مکان در فلات ایران بوده است و قدمت ان به دوران پیش از اسلام می رسد. از زمانی که حضرت معصومه (س) در قم را دفن کردند این شهر به پایتخت تشیع ها معروف شد. طبق حدیثی از پیامبر(ص) دلیل اینکه نام قم را گذاشته اند این است که قائم ال محمد (عج) ان را در قیام مساعدت می کردند. از زمانی که حوزه علمیه را در این شهر احداث کردند اهمیت قم بیشتر شد.

قم مکان های مذهبی زیادی از جمله: مسجد امام حسن عسکری، مسجد جمکران، مدارس علمیه قدیمی مانند مدرسه رستمیه و قبرستان های تاریخی دارد.

موقعیت جغرافیایی قم
وسعت قم نزدیک به 14700 کیلومتر و ارتفاع ان از دریا 928 متر می باشد. قم از سمت شمال به تهران و از شمال غرب به شهرستان های ساوه، تفرش، دلیجان استان مرکزی و از سمت جنوب شرقی به کاشان راه دارد.

 آب و هوای قم
به دلیل اینکه قم اب وهوای نسبتا بیابانی دارد در تابستان ها هوا بسیار گرم و خشک می باشد و در زمستان ها بسیار سرد و خشک می باشد اما در اطراف قم اب و هوای بهتری را می توانید حس کنید. برای سفر به شهر قم کافی است بلیط پرواز چارتری خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

 

جمعیت قم چقدر است ؟
طبق اماری که به دست رسیده در سال 1385 جمعیت قم برابر با ۹۵۹,۸۵۲ نفر است.

 

رستوران های قم
مکان های بسیار زیادی برای خوردن غذا در قم می توانید پیدا کنید که در این مطلب قصد داریم مورد های زیادی را به شما معرفی کنیم. اگر می خواهید بهترین رستوران ها و غذا را پیدا کنید می توانید به بلوار محمد امین بروید که رستوران و فست فودی های زیادی دارد. رستوران خانه تاریخی یزدان پناه ،  ارگ سالاریه ، البرز، مروارید، جام جم، رستوران مرکزی از جمله رستوران های است که می توانید در کنار خانواده اوقات خوشی را داشته باشید. در این رستوران ها میتوانید کباب، مرغ کبابی، ماهی را هم نوش جان کنید. اگر می خواهید ابگوشت یا دیزی بخورید می توانید به بلوار غدیر بروید.

اگر هم اهل فست فود و پیتزا هستید به ابتدای بلوار امین رفته و به این فست فود ها باما، شهر ما، فدک و دلفین سری بزنید.

برای خوردن بهترین فالوده ها می توانید به فالوده ممتاز نزدیک به میدان مطهری مراجعه کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۲۹:۳۲ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)