ascharter ascharter .

ascharter

بناهای تاریخی تبریز را معرفی کنید؟

 

مقبره الشعرای تبریز
این بنا در سال 870 در دوره جهان شاه قراقویونلو بنا گردید. این آرامگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین نمادها و دیدنی های تبریز شناخته می شود. مقبره الشعرا موزی ی شعر و ادب آذربایجان محسوب می شود. این آرامگاه بیش از 400 شاعر در خود جای داده است مقبره افراد معروفی همچون اسدی طوسی، خاقانی شروانی، مجیرالدین بیلقانی، همام تبریزی، سلمان ساوجی، قطب الدین شیرازی، مغربی تبریزی، لسانی شیرازی، شکیبی تبریزی، ظهیر الدین فاریابی از جمله آن ها می باشد. مقبرالشعرای تبریز در سال 1387 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

 

کارخانه چرم خسروی تبریز
کارخانه ی چرم خسروی سومین کارخانه چرم تبریز بعد از چرم میهن و چرم ایران بوده که همزمان با کارخانه پشمینه تاسیس شد و در سال 1311 به بهره برداری رسید کارخانه چرم سازی خسروی مربوط به اوال دوره پهلوی اول می باشد و برای مکان دسترسی به این مکان تاریخی در تقاطع خیابان شریعتی جنوبی و آزادی واقع شده. مساحت کارخانه چرم خسروی  به 36000 متر مربع می رسد.بعد از مدتی کارخانه چرم خسروی به عنوان پردیس دانشگاه هنر اسلامی شناخته شد و بقایای ماشین آلات چرم سازی را در محوطه ی دانشگاه نگهداری می کنند که داخل دانشگاه قابل بازدید است. کارخانه ی چرم خسروی از مکان های تاریخی تبریز که در تاریخ 16 مهر 1379 با شماره ثبت 2791 به ثبت رسید.بلیط هواپیما شیراز مشهد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.


مسجد کبود تبریز
تبریز دیدنی تریم شهر ایران است که همیشه یکی از پنج مقصد اصلی لیست سفر گردشگران می باشد بین تمام مکان های دیدنی مسجد کبود تبریز دارای فراز و نشیب های بیشتری نسبت به مکان های دیگر می باشد. به قدر این مکان اشگفت انگیز ساخته شده، که هیچ بیننده ای نمی تواند منکر زیبایی و معماری خوب مسجد کبود تبریز شود. تنها آثاری که از حکومت آق قویونلو مانده، مسجد کبود می باشد مسجد کبود تنهان تنها مسجدی می باشئد که کامل ترین کاشی کاری معرق دوره ی اسلامی را دارد. مسجد کبود تبریز به دلیل رنگ کاشی کاری های بی نظیری که از خاص ترین رنگ آبی لاجوردی و فیروزه ای به کار برده است یکی از خاص ترین مسجدهای تبریز شناخته می شود.قبل از ورود به مسجد کبود شما با محوطه ای که گل کاری هنرمندانه شده روبه رو می شوید این محوطه به قدری محکم و استوار است که در طی زلزله های متعددی که در تبریز آمده هنوز زیبایی خود را حفظ کرده.در قسمتی از مسجد کبود کتیبه هایی قرار دارد در یکی از کتیبه ها نام نعمت الله بن محمد البواب، طراح و خطاط آیات بنای مسجد کبود حک شده.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۰۵:۲۹ توسط:اس چارتر موضوع: باغ پرندگان نظرات (0)